Het is zonder twijfel een uitdagend jaar geweest voor alle sport- en cultuurclubs. Maar het verenigingshart klopt als nooit tevoren. De één organiseerde buitenconcerten voor ouderen. De ander organiseerde kleinschalige wedstrijdjes voor kinderen, zette een online veiling op om de clubkas te spekken, bood het lokale zangkoor de mogelijkheid om buiten op de overdekte tribune te repeteren of deed boodschappen voor buurtbewoners. Kortom, sportclubs en cultuurverenigingen lieten zich het afgelopen jaar massaal van hun meest creatieve kant zien. Om extra inkomsten te creëren in een tijd waarin bijna alle activiteiten wegvielen, maar ook om in verbinding te blijven met hun leden en buurt. Deze clubs verdienen een podium!

Rabobank is vanaf haar oprichting nauw betrokken bij clubs en verenigingen. Dat komt omdat zij als coöperatie ook een soort vereniging of club is. Daarom heeft Rabobank samen met NOC*NSF, AD.nl, LKCA en Kunstbende het initiatief genomen om het fenomeen verenigen te vieren en te belonen. Dit jaar staat de veerkracht van de clubs centraal. We roepen alle clubs op om hun veerkracht zichtbaar te maken, anderen daarmee te inspireren en de waardering en erkenning te krijgen die ze verdienen.

De verkiezing Club van het Jaar is onderdeel van Rabo ClubSupport. Rabo ClubSupport biedt sport- en cultuurverenigingen kennis, een netwerk en financiële ondersteuning. Om ze sterker te maken, voor nu en in de toekomst.

Breng nu je stem uit via: Stichting LUSA Cultuurclub van het jaar