Schitteren op het podium in het spotlicht: dat is waar we bij Stichting LUSA voor gaan. Elke zaterdagochtend krijgen twee groepen kinderen les. De eerste helft van het jaar wordt gewerkt aan musicalvaardigheid (zingen, dansen en toneel spelen), podiumpresentatie en werkhouding (zelfstandigheid, concentratie, discipline). Het tweede deel van het seizoen wordt gericht gerepeteerd voor de jaarlijkse eindvoorstelling.

Voor de lessen is het noodzakelijk dat je goed kunt lezen en dat je je goed kunt concentreren. Als minimumleeftijd geldt dan ook tien jaar. Verder is het belangrijk dat je het leuk vindt om niet alleen in een lessituatie bezig te zijn met musical, maar dat je dit ook wilt leren uitvoeren op een podium. De lessen zijn dus altijd gericht op het op de planken brengen van voorstellingen. Voor kinderen jonger dan tien jaar biedt Balletschool Papillon de les ‘Mini Theater’ aan.

Het LUSA-seizoen loopt van januari tot en met december. Je hoeft geen auditie te doen om te kunnen deelnemen aan de lessen en de voorstelling, wel om voor dragende rollen in aanmerking te komen. In januari kun je een gratis proefles volgen: neem vooraf contact op om deze af te spreken.

In de les draag je makkelijk zittende kleding en zijn je haren vastgemaakt. Bij de danslessen zijn danskleding en –schoenen verplicht.

De lessen worden gegeven door een team van gediplomeerde vakdocenten, met ruime ervaring zowel op het podium als achter te schermen.

Praktische informatie:
Lesdag en -tijd: zaterdag van 9.30 tot 12.30 uur
Leslocatie: De Aanlegsteiger, Vissersdijk 30, Gorinchem
Aanvragen proefles: mail je gegevens naar musical@stichting-lusa.nl en we nemen contact met je op om een proefles af te spreken