Jessin studeerde aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg waar hij zijn Bachelor- en Masterdiploma Muziektheater behaalde. Tijdens zijn studie volgde hij zanglessen bij o.a. Ingrid Zeegers en Edward Hoepelman en behaalde hij zijn minor in Didactiek.

Jessin speelde tijdens zijn studie in Into the Woods en Anatevka. Na het afronden van zijn bachelor speelde hij in de productie Sweeney Todd bij Opus One, waarin hij de rol van Jonas Fogg had en in het ensemble zat.

Daarna speelde Jessin in Aladdin bij Theater Terra, waarin hij de rol van Grootvizier op zich nam. Afgelopen jaar speelde Jessin in het Ensemble van Heidi das Musical in Wenen en tourde hij door Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland met de musical Die Schöne und das Biest, waarin hij Ensemble/Cover Gustav was.

Naast zijn werkzaamheden als uitvoerend zanger en acteur geeft Jessin sinds 2014 zangles, wat hij sinds dit seizoen in zijn eigen studio in Tilburg doet. Daarnaast is hij verbonden als zang- en musicaldocent aan verschillende musicalstichtingen en muziekscholen door het hele land.

Als zanger zong Jessin bij het Fontys Jazz Choir (later Dutch Jazz Choir) en de Jukeboxboys.

Fotografie: Isabeau Bosscher