Jessin studeerde aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg waar hij zijn Bachelor- en Masterdiploma Muziektheater behaalde. Tijdens zijn studie volgde hij een minor didactiek bij o.a. Ingrid Zeegers.

Hij speelde als uitvoerend zanger/acteur in de productie Sweeney Todd bij Opus One, waar hij in het ensemble zat, en recentelijk in de productie Aladdin bij Theater Terra, waar hij de rol van Grootvizier op zich nam.

Naast zijn werkzaamheden als uitvoerend zanger en acteur geeft Jessin al sinds 2014 zangles aan gezelschappen, op verschillende zomerkampen en geeft hij privéles. Sinds 2016 geeft de zanglessen bij LUSA en maakt hij deel uit van ons creatieve team: hij bedenkt de zangpartijen, orkestbanden en muzikale invulling van onze voorstellingen.

Sinds 2019 is Jessin ook werkzaam bij zangschool Lokaal Zes in Tilburg. Daarnaast is Jessin ook onderdeel van het Dutch Jazz Choir en treedt hij op met The Jukeboxboys.