Het wereldberoemde verhaal over het weesmeisje Annie vormt de inspiratiebron voor deze geheel Gorinchemse familiemusical van Stichting LUSA.

Annie woont in een hypermodern Gorinchems opvanghuis, waar Miss Hannigan (een uitgerangeerde musicalster) de regie in handen heeft. Om haar echte ouders te kunnen vinden, ontsnapt Annie regelmatig via de achterdeur. Buiten komen de kinderen namelijk niet meer: dat is veel te gevaarlijk, met al die bacteriën en planten waar je ziek van kunt worden. Spelen op het strand of een dagje naar de Efteling is er niet meer bij. Stel je voor dat je je knie schaaft of vies wordt? De meisjes leven volledig veilig indoor met hun Virtual Reality bril en eten alleen maar superfoods, die rekening houden met alle mogelijke intoleranties. Scheelt ook een hoop gezeur van overbezorgde ouders of in procedures vastgeroeste instanties.

Tijdens één van haar stiekeme speurtochten door de Bliekenstad ontdekt Annie het huisje van Opa Godillot en zijn dochter Jasmijn, die op een prachtig plekje wonen. Maar Secreta Distel heeft juist die te gekke plek uitgekozen om een appartemententoren te bouwen. Brengt dit de zoektocht naar Annie’s ouders in gevaar? Of vindt ze zo juist een nieuw thuis?

'Tis een zwaar bestaan' is dè familiemusical voor deze winter. Het verhaal geeft kritische knipogen naar ons tegenwoordige opvoedklimaat, maar vormt vooral het decor voor een lofzang op het geweldige Gorinchem. Van Varkenmarkt tot Waterpoort: samen zetten we de stad in het spotlicht!

De voorstelling wordt gespeeld door de dertig musicalleerlingen van Stichting LUSA. Script door Hans Veen en Birgitta Jansen, choreografie door Anja Rietveld, vocal coaching door Jessin Oulad-El-Hadj en muziek door Roelof Jansen.

Praktische informatie:

Locatie: